Brda - zelena destinacija
Brda so se pridružila 15-im destinacijam, ki sodelujejo v nacionalnem programu Slovenske turistične organizacije (STO) za pospeševanje uvajanja in presojo trajnostnih poslovnih modelov v turizmu, imenovanem Zelena shema slovenskega turizma (ZSST) ─ Slovenia Green.
Kompleksen sistem ZSST, ki je sestavljen iz več korakov in orodij, sicer temelji na globalnem standardu za presojo trajnostnega poslovanja turističnih destinacij ─ Green Destinations Standard in naboru kazalnikov orodja ETIS; omenjeno pa nadgrajuje še nacionalni zeleni značaj.
ZSST je celovito zasnovan sistem za pospeševanje razvoja trajnostnega turizma v Sloveniji, ki temelji na vseh treh stebrih trajnostnega razvoja, tj.: 1) okoljskem, 2) družbenem in 3) ekonomskem, namenjen tako destinacijam kot tudi posameznim turističnim ponudnikom. V destinaciji Brda smo se z veseljem odzvali na javni poziv STO za pridobitev znaka Slovenia Green Destination in že pričeli s prvimi koraki. Izvedba celotnega postopka za pridobitev znaka Slovenia Green bo zaključena najpozneje do konca letošnjega leta.
V nadaljevanju nas tako čaka izvedba več zaporednih korakov, in sicer od pridobivanja podpore v lokalnem okolju na eni strani, prek zbiranja in analize ustreznih podatkov ─ do priprave akcijskih načrtov ukrepov na drugi strani. Prek celovitega postopka pridobitve znaka Slovenia Green, bomo deležni natančnega vpogleda v trajnost naše destinacije z mednarodno primerljivo oceno ter naborom ukrepov izboljšav v prihodnosti. Poleg omenjenega, se bomo s pridobitvijo znaka Slovenia Green Destination ─ kot zelena destinacija na slovenskem, evropskem in globalnem trgu pozicionirali kot okolju in družbi prijazna destinacija.
Zelena, tj. okoljsko in družbeno odgovorna destinacija ─ seveda ni nekaj, kar predstavlja izključno projekt, zadolžitev ali odgovornost zgolj na ravni turistične organizacije. Slednje je lahko cilj, ki ga dosežemo samo vsi skupaj ─ tj. vsi deležniki destinacije, in sicer v javnem, nevladnem, bodisi zasebnem sektorju ─ seveda ne samo v turizmu, temveč na vseh področjih delovanja. Nenazadnje so v navedenem procesu ključni tudi vsi, ki v destinaciji živijo. Izredno pomembno je namreč, da je destinacija v širšem pomenu ─ najprej prijetna in prijazna za vse, ki tu živimo in delamo. S tem bo posledično takšna tudi za tiste ljudi, ki nas obiščejo.