Destinacija Brda z zadovoljstvom zaključuje leto 2021

Vlaganje v infrastrukturo, doživetja in promocijo ter povezovanje tako čezmejno kot s Skupnostjo Julijskih Alp je destinaciji prineslo številna priznanja. Samo v zadnjem letu kar dve pomembni: drugo mesto na evropskem natečaju ARGE za naj podeželsko skupnost in zlato plaketo na natečaju Nagrade Sveta Evrope za krajino. Na obeh je bila destinacija izbrana kot predstavnik Republike Slovenije. Destinacija na natečajih nase opozarja z vizijo trajnostnega razvoja v sožitju s potrebami lokalnega prebivalstva, kulturno in naravno dediščino ter vinogradniško pokrajino ter učinkovitim destinacijskim menedžmentom.

Destinacija se je v pričetku letošnjega poletja izkazala po izjemno toplem sprejemu svetovnega spektakla - karavane Giro d'Italia. Tekmovalce je ob progi pričakala množica navijačev, bučno navijanje in plapolanje slovenskih zastav. Destinacija je naredila močan vtis na organizatorje kot tudi Kolesarski zvezi Slovenije, ki je ravno pretekli teden Zavodu za turizem, kulturo, mladino in šport Brda in direktorici (v nadaljevanju ZTKMŠ Brda) poklonil posebno priznanje za doprinos zaradi odličnega angažmaja v zvezi s slovensko etapo Gira. Nenazadnje se je letos skozi Brda zapeljala tudi Dirka po Sloveniji skupaj z zmagovalcem francoskega Toura Tadejem Pogačarjem.

Obiskovalce destinacije je v letošnjem letu pričakalo tudi veliko novih produktov. ZTKMŠ Brda je v srednjeveški vasici Šmartno otrokom ponudil novo doživetje: spoznavanje briških bajeslovnih bitij. Ljubitelji doživetij v sožitju z naravo so na svoj račun prišli v Bregu pri Golem Brdu, kjer sta Mirela in Adriana Peresin iz Turizma Breg zasnovali produkt »južna pod wljko« - malico pod oljko. Ponudnik Peterc je v Kojskem, kjer je nedavno odprl nove nastanitve, gostom ponudil možnost posvojitve trte. Nenazadnje pa se destinacija povezuje tudi v čezmejne zgodbe. Prav posebna je nastala tik pred prihodom Gira d'Italia. Briško pokrajino na obeh straneh meje so preplavile »utrinkovalnice« - mala rumena počivališča, kjer si obiskovalci vzamejo trenutek zase in za briške lepote ter ustvarijo spominske utrinke. Velja pa tudi poudariti utrjevanje povezav z destinacijami iz Skupnosti Julijskih Alp: poleg Juliana pohodne poti smo z junijem odprli tudi novo kolesarsko Juliana Bike pot.

Poleg aktivnega outdoor turizma je destinacija velik poudarek dala tudi na povezovanju različnih kultur. V tem kontekstu velja v ospredje postaviti projekt Krog umetnosti – Art Circle: mednarodni festival vizualnih umetnosti, ki na področju celotnih Brd in koščku Vipavske doline vsako leto od svojega nastanka v letu 1997 teden dni združuje umetnike z vsega sveta, vinarje in turistične ponudnike ter predstavnike različnih veleposlaništev v Sloveniji. Kar 16 različnih veleposlaništev se je že priključilo projektu.

Ne gre pozabiti niti kulinaričnih doživetij. Brda ponujajo slikovito paleto enogastronomskih užitkov, letos pa se lahko destinacija pohvali tudi s prvimi tremi prejemniki znaka Slovenia Green Cuisine: Domačija Belica in Hiša Marica ter Turistična kmetija Breg. Prejeti certifikati dokazujejo, da so posebna skrb za sezonskost in lokalnost uporabljenih produktov, direktna pot iz narave na mizo in ohranjanje tradicije ter narave pomemben kompas briške kuhinje.

Seveda ne moremo ne omeniti kraljice briških žlahtnih kapljic – rebule. Avgusta se je v Vili Vipolže v Brdih odvijal že četrti ekskluzivni mednarodni vinski dogodek Brda – Home of Rebula Wine Experience, ki ga organizira Konzorcij Brda s trinajstimi priznanimi briškimi vinskimi hišami v sodelovanju in s koordinacijo ZTKMŠ Brda. Namen dogodka je mednarodnim in domačim strokovnim medijem večplastno predstaviti globino te sorte, ki združuje vinarje iz Slovenije (Brda) in Italije (Collio), obenem pa gre tudi za pomembno promocijo teritorija.

Mednarodni turistični strokovnjak Terry Stevens je v knjigi Wish You Were Here – Europe med 50 najboljših evropskih destinacij uvrstil kar pet slovenskih; Bled in Bohinj, dolino Soče, Ljubljano, Podčetrtek in Rogaško Slatino ter Brda. Vse destinacije, predstavljene v knjigi, so prestale ocenjevanje po modelu podjetja Stevens & Associates, ki prepoznava najboljše prakse v razvoju destinacij in kompetentnosti destinacijskih organizacij. Od 190 mogočih točk so jih destinacije v knjigi morale doseči vsaj 160.

Skupek vseh teh aktivnosti je doprinesel, kot zapisano, k še eni uspešni turistični sezoni. V letošnjem letu je od januarja do konca novembra 29.322 gostov ustvarilo kar 56.771 nočitev kar pomeni, da je destinacija presegla rezultat iz rekordnega leta 2019 kot tudi 2020 že v prvih 9 mesecih! Za primerjavo: v letu 2020 je v Brdih 21.590 gostov ustvarilo 42.563 nočitev.

ZTKMŠ Brda, ki upravlja z destinacijo Brda zadnje desetletje, in Občina Brda sta z uspehom izjemno zadovoljna in skupaj z briškimi ponudniki že kujeta nove uspešne zgodbe, ki bodo zaznamovale destinacijo v prihodnjih letih.

 

Tina Novak Samec, direktorica Zavod za turizem, kulturo, mladino in šport Brda

 

 destinacija zadovoljstvodestinacija zadovoljstvodestinacija zadovoljstvo

 

zadovoljstvozadovoljstvozadovoljstvo

 

zadovoljstvozadovoljstvozadovoljstvo

 

 

 zadovoljstvozadovoljstvo

nazaj >>